۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۵۱۰۴۴
امام جمعه اهواز:

روزه بیشترین اثر را بر قلب دارد| قلب، حلقه وصل به خداوند است

روزه بیشترین اثر را بر قلب دارد| قلب، حلقه وصل به خداوند است
امام جمعه اهواز با اشاره به کارکرد متفاوت عقل و قلب گفت: قلب مبدأ اتصال با ذات باری تعالی است که روزه بیشترین اثر را بر قلب دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در ویژه برنامه سحرخیزان، با اشاره به اینکه عبادت‌های وضع شده از سوی باری تعالی برای خودسازی و نزدیکی به مقام الهی است، خاطرنشان کرد: قلب انسان، حلقه وصل به خداوند و یکی از  ابعاد وجودی خداوند است که در کنار عقل و نفس، شئونات انسان را در برمی گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان پیرامون وظیفه زنان باردار در رابطه با روزه داری اظهار داشت: پزشک مؤمن متخصص، سخنش حجت است؛ هر چند که ملاک تشخیص برای ضرر و عدم ضرر روزه داری، خود انسان می‌باشد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه قلب، شریفترین بُعد وجودی انسان را تشکیل می‌دهد، عنوان داشت: قلب، مبدأ اتصال بنده به خداوند است حال آنکه جایگاه عقل، کارگری برای قلب انسان می‌باشد و به عبارتی دیگر محصول همه یافته‌های عقلی تقدیم قلب انسان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ثمردهی براهین عقلی را در منتفع شدن قلب برشمرد و گفت: کار عقل، ادراک و دانش و کار قلب، بینش و مشاهده عالم است که آیات (۱۷ سوره غاشیه، ۶ سوره طارق) بخوبی جایگاه عقل و قلب را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه «نظر» در همه آیه‌های قرآنی به عقل و مشاهده و رؤیت به قلب نسبت داده می‌شود، بیان داشت: کارکرد عقل و قلب متفاوت و قلب مبدأ اتصال با ذات باری تعالی است که روزه بیشترین اثر را بر قلب دارد./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات